ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Δ.Σ. ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΟΚΑΝΑ



Την Πέμπτη 30  Ιουνίου πραγματοποιήθηκε, ύστερα από αίτημα των μελών του Δ.Σ. του Συλλόγου, συνάντηση με τον Πρόεδρο του Οργανισμού. Παρών στην συνάντηση ήταν και ο Αν. Διευθυντής Εφαρμογής Προγραμμάτων.
Έγινε ενημέρωση για τα παρακάτω θέματα :

1.Οικονομικά στοιχεία Οργανισμού
Τις αμέσως επόμενες ημέρες, όπως ανέφερε ο Πρόεδρος, θα υπάρξει «θετική εξέλιξη» για την τακτοποίηση του συνόλου των χρεών προηγούμενων ετών. Μάλιστα η σχετική προεργασία έχει γίνει, ήδη, από τις οικονομικές υπηρεσίες του Οργανισμού.

2. Εργασιακά
Συζητήθηκε και πάλι το θέμα των συναδέλφων που εργάζονται με  δελτίο παροχής υπηρεσιών  ενώ καλύπτουν  πάγιες και διαρκείς ανάγκες του οργανισμού και  ζητήθηκε, από  τα μέλη του Συλλόγου, η μετατροπή των συμβάσεών τους σε αορίστου χρόνου. Ο Πρόεδρος υποστήριξε ότι  έχει θέσει το θέμα στο Υπουργείο Υγείας και υπολογίζει ότι, με αφορμή την επαναπροκήρυξη αυτών των θέσεων, , θα μπορέσει να  διεκδικήσει αυτό το αίτημα «με αξιώσεις» από την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας - τουλάχιστον για όσους έχουν συμπληρώσει δύο χρόνια εργασίας στον Οργανισμό.

Για τους ιατρούς –υπεύθυνους δομών, που εργάζονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών: τα μέλη του Συλλόγου ζήτησαν να δοθεί και σε αυτούς , όπως και στους συναδέλφους τους ιατρούς-Υπεύθυνους δομών που εργάζονται στον ΟΚΑΝΑ με σύμβαση αορίστου χρόνου, το επίδομα ευθύνης. Ο κ. Καφετζόπουλος ανέφερε , ότι θα  στείλει το αίτημα στην νομική υπηρεσία του Οργανισμού για να  του κάνει εισήγηση θετική ή αρνητική.

Για το θέμα των καθαριστριών στην Αθήνα που παραμένουν απλήρωτες για περίπου τρεις μήνες από τον εργολάβο: τα μέλη του Συλλόγου επέμειναν  ότι θα πρέπει να ζητηθούν εξηγήσεις και να ασκηθεί πίεση προς την εταιρεία για την εξόφληση των δεδουλευμένων στις συναδέλφους. Ο κ. Καφετζόπουλος ανέφερε ότι, ενώ για το  2016 η εταιρεία έχει πληρωθεί από τον Οργανισμό  (σήμερα, μάλιστα, υπέγραψε και το τελευταίο ένταλμα), υπάρχει εκκρεμότητα (μεγάλο χρέος) από τα προηγούμενα έτη. Εάν μέχρι τη Δευτέρα δεν έχουν καταβληθεί οι μισθοί, τότε ο Οργανισμός θα κινηθεί «διαφορετικά». Τα μέλη του Συλλόγου υποστήριξαν ότι και ο Οργανισμός έχει ευθύνη για την όλη κατάσταση που επικρατεί  και ότι αν την επόμενη Δευτέρα δεν πληρωθούν οι συναδέλφισσες ο Σύλλογος θα εκδώσει Δελτίο Τύπου και θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις. Επίσης, αναφέρθηκε η πάγια θέση του Συλλόγου, πως οι εργαζόμενοι στη φύλαξη και στην καθαριότητα είναι απαραίτητοι για την ομαλή λειτουργία του Οργανισμού, θα πρέπει να έχουν συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου – πλήρη εργασιακά δικαιώματα και, προφανώς, πλήρες ωράριο.
Για το θέμα που προέκυψε με τις οφειλές συναδέλφων στο ΤΣΑΥ (λόγω πολύμηνων αδειών):  ο  Σύλλογος ζήτησε ο Οργανισμός να καλύψει τις ασφαλιστικές εισφορές (καθότι αυτό είναι στη διακριτική του ευχέρεια, σύμφωνα με το νόμο)  – ή, εάν αυτό δεν μπορεί να γίνει, να διευκολύνει τους συναδέλφους  να διεκδικήσουν μείωση των προστίμων και διακανονισμό. Ο Πρόεδρος παράπεμψε το θέμα στη νομική υπηρεσία. 

 3. Θέματα Δεοντολογίας.

Για τον κανονισμό Δεοντολογίας ο κ. Καφετζόπουλος  υποστήριξε  ότι στο επόμενο Δ.Σ. του Οργανισμού θα οριστεί η Επιτροπή που θα διαμορφώσει τον κώδικα δεοντολογίας των εργαζομένων στον Οργανισμό. Στην επιτροπή θα συμμετέχει και εκπρόσωπος των εργαζομένων, και στη συνέχεια το σχέδιο θα τεθεί σε διαβούλευση.


4. Μονάδα Άμεσης Πρόσβασης

Σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της Μονάδας Άμεσης Πρόσβασης (ΜΑΠ) ο κ. Κοκκώλης υποστήριξε ότι αρχικός σκοπός αυτής είναι η απορρόφηση της λίστας με γρήγορη προώθηση των νέων ασθενών στις άλλες μονάδες: όσοι ασθενείς  εισέρχονται στην ΜΑΠ, μετά την παρέλευση λίγων ημερών θα κατευθύνονται στις υφιστάμενες μονάδες, ανάλογα με την επιθυμία τους και την εντοπιότητα (οικιστική ή εργασιακή)  - μέχρι να «γεμίσουν» οι μονάδες. Όταν «γεμίσουν» οι μονάδες (με μίνιμουμ 120 ασθενείς, όπως ορίζει το πλαίσιο), τότε οι υπόλοιποι ασθενείς θα παραμείνουν στην ΜΑΠ. Ο Πρόεδρος συμπλήρωσε ότι η λειτουργία δύο νέων ΜΑΠ στην Καποδιστρίου και στη Σοφοκλέους μετά το φθινόπωρο θα λύσει οριστικά το πρόβλημα της λίστας. Ήδη με την εισαγωγή 45 ασθενών στην ΜΑΠ η λίστα προχώρησε 450 περίπου άτομα  σε σύνολο 2000 εκκρεμών αιτήσεων.
Τα μέλη του Συλλόγου υποστήριξαν την ανάγκη απορρόφησης της λίστας καθώς και ύπαρξης δομών άμεσης πρόσβασης (οι οποίες όμως να λειτουργούν ως ολοκληρωμένες μονάδες, παρά το διαφορετικό πλαίσιο). Επεσήμαναν πως οι διαδικασίες και το πλαίσιο λειτουργίας που είχε επικοινωνηθεί στο προσωπικό  (ΔΣ, ΕΠΕΣΥ, υπευθύνους μονάδων) είναι διαφορετικά από την εισήγηση που τελικά εγκρίθηκε και υλοποιείται και επιφυλάχθηκαν, αφού ενημερωθούν αναλυτικά και συζητήσουν στα αρμόδια όργανα, να τοποθετηθούν.   

Σχόλια