Σκληρή κόντρα έχει ξεσπάσει στους κόλπους του τομέα της Υγείας, με την αρμόδια υφυπουργό Ζέττα Μακρή και την πρόεδρο του ΟΚΑΝΑ Μένη Μαλλιώρη να διασταυρώνουν τα ξίφη τους, με αφορμή την «τρύπα» εκατομμυρίων ευρώ που φέρεται να υπάρχει στα ταμεία του οργανισμού, κονδύλια τα οποία επρόκειτο να απορροφηθούν για πρόγραμμα απεξάρτησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης έχει ζητήσει την παραίτηση της κας Μαλλιώρη, έπειτα από παρατυπίες που φαίνεται να διαπιστώθηκαν στη διαχείριση κονδυλίων.

Οι εν λόγω παρατυπίες φέρονται να εντοπίζονται στη διαχείριση ποσών που ξεπερνούν τα 5 εκατ. ευρώ και τα οποία προορίζονταν για τα 73 κέντρα πρόληψης.

Σε ερώτηση του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων προς την υφυπουργό για το τι πραγματικά συμβαίνει στον ΟΚΑΝΑ, η κα Μακρή απάντησε:

«Διαπίστωσα σοβαρές παρατυπίες ύψους εκατομμυρίων ευρώ. Συνάντησα εξαιρετική δυσκολία στο να ολοκληρώσω τον έλεγχο. Φοβούμαι ότι ενδεχομένως θα χαθούν στοιχεία και σε κάθε περίπτωση θέλω στο διάστημα που είμαι υφυπουργός μια υπόθεση, που άρχισε από το 2009 και συνεχίζεται, να περαιωθεί. Δεν θέλω να ακολουθήσω τακτική ανάθεσης ή μετάθεσης των ευθυνών σε προγενέστερους ή να τις παραπέμψω σε μεταγενέστερους. Θέλω επί των ημερών μου η υπόθεση αυτή να ξεκαθαρίσει».

Η υφυπουργός Υγείας έσπευσε ακόμη να διευκρινίσει ότι «οι παρατυπίες αναφέρονται σε κέντρα πρόληψης και σε χρήματα που προορίζονταν για αυτά. Όπως και σε σύμβαση που έχει γίνει με το ΚΕΕΛΠΝΟ και ευτυχώς το ΚΕΕΛΠΝΟ την κατήγγειλε έγκαιρα και τα χρήματα αναζητούνται. Οι παρατυπίες αναφέρονται επίσης και στη χορήγηση φαρμάκων με κίνδυνο για τη δημόσια υγεία».

Η απάντηση της κας Μαλλιώρη

Από τη μεριά της, η πρόεδρος του ΟΚΑΝΑ κατήγγειλε ότι η υφυπουργός Υγείας τής έδωσε εγγράφως εντολή για απευθείας ανάθεση φαρμακευτικού προϊόντος, χωρίς τη διεξαγωγή διαγωνισμού.

Εξέφρασε δε την εκτίμηση ότι δεν υπάρχει μαύρη τρύπα στον οργανισμό και απευθυνόμενη στην κα. Μακρή είπε ότι πριν ολοκληρωθούν οι έλεγχοι «δεν είναι καλό να στιγματίζουμε έναν οργανισμό».

«Βάσει εγγράφων που προκύπτουν, γιατί τα χαρτιά λένε και την αλήθεια και όχι τα λόγια, όταν και όποτε τα χρειαζόμαστε, παραιτήθηκα στις 4/11 και η παραίτηση δεν έγινε αποδεκτή από τον υπουργό.

Στις 11/11 βγήκε ΦΕΚ με τα μέλη του ΔΣ και εμένα πρόεδρο και έκτοτε, ο υπουργός δεν μου έχει ζητήσει την παραίτησή μου. Βεβαίως, έχω στείλει τα έγγραφα στον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και εφόσον μου ζητηθεί (να παραιτηθώ), θα δω τι θα κάνω και επιφυλάσσομαι να κάνω ό,τι είναι ωφέλιμο για τον Οργανισμό.

Καμία μαύρη τρύπα δεν υπάρχει. Χαίρομαι πάρα πολύ που (η κυρία Μακρή) μιλάει για ελέγχους, αλλά πριν αυτοί ολοκληρωθούν, δεν είναι καλό να μιλάμε και να στιγματίζουμε έναν οργανισμό.

Έχω κινηθεί με βάση τις αρχές της νομιμότητας, της διαφάνειας και της διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος. Αυτά όλα, όμως, είναι εύκολο να τα λέει κανείς με λόγια…

Να ξεκαθαρίσουμε κάτι: δεν κατηγορούν εμένα και θα πρέπει να σας προβληματίσει γιατί αναφέρουν εμένα. Εδώ, υπάρχει ένας Οργανισμός με ένα πολύ ευαίσθητο αντικείμενο, με διοικητικό συμβούλιο.

Δεν είναι αντιπαράθεση μεταξύ δύο κυριών. Για ό,τι και αν κατηγορείται, ας έρθουν να κάνουν έλεγχο και να δούμε τα πορίσματα.

Δεν υπάρχει εντολή ελέγχου ούτε ήρθε κάποιος να με ελέγξει. Αλληλογραφία υπάρχει μόνο. Και η υφυπουργός μού ζήτησε να προχωρήσω με απευθείας ανάθεση και όχι με διαγωνισμό, όπως ήθελα, για φαρμακευτικό σκεύασμα που χρησιμοποιεί ο Οργανισμός.

Από εκεί ξεκίνησε η αντιπαράθεση. Τον Αύγουστο πήρε δελτίο τιμών δεύτερο γενόσημο για σκεύασμα που χρησιμοποιεί ο ΟΚΑΝΑ στις θεραπευτικές του μονάδες.

Εφόσον κυκλοφόρησε δεύτερο γενόσημο, ήμουν υποχρεωμένη να προχωρήσω σε διαγωνισμό, για λόγους δημοσίου συμφέροντος.

Δεν είχε, όμως, αντίληψη του θέματος και ήθελε να συνεχίσω να προμηθεύομαι από την εταιρεία που το έπαιρνα. Αυτό το ζήτησε εγγράφως δύο φορές – για να μην πω ότι εντελλόμουν. Και επειδή δεν συνεμορφώθην προς τας υποδείξεις, γίνονται έλεγχοι. Δεν έχω πρόβλημα με τους ελέγχους. Να γίνονται. Και να είναι συνεχείς…

Δεν ξέρω αν ήθελε η κυρία Μακρή να διευκολύνει κάποια εταιρεία. Να τη ρωτήσετε. Εγώ ξέρω ότι έχω δύο επιστολές που μου λέει να συνεχίσω να προμηθεύομαι φάρμακο από την ίδια εταιρεία που το έπαιρνα.

Στην πρώτη δεν λέει το λόγο. Στη δεύτερη λέει ότι το δεύτερο γενόσημο είναι επικίνδυνο, διότι έκανε αλληλογραφία η ίδια.

Και είπα αν είναι έτσι, να ενημερώσουμε και τον ευρωπαϊκό οργανισμό φαρμάκων, για να προστατεύσουμε και τους Ευρωπαίους πολίτες. Μιλάμε για έναν τζίρο 1,5 εκατ. ευρώ. Αυτά τα έχω εγγράφως…

Δεν υπάρχει (κακοδιοίκηση) ούτε για ένα ευρώ. Ίσα-ίσα, κάποιος θα έπρεπε να πει ένα μπράβο σ’ αυτόν τον Οργανισμό, στη διοίκηση και τους εργαζομένους του, διότι η διοίκηση αυτή, από το Μάρτιο του 2010 που ανέλαβε με 37,5 εκατ. χρέος, καταφέραμε με πολύ μικρότερους οργανισμούς όχι απλώς να επιβιώσει ο Οργανισμός, αλλά να κάνει τις 25 μονάδες 53.

Η διαδρομή, το έργο, οι έλεγχοι και τα παραστατικά θα δώσουν την αλήθεια. Και θα δείτε ότι υπάρχει διαφορά αντίληψης, διότι θα δείτε την άψογη συνεργασία με την υφυπουργό και πότε άρχισε αυτό. Δεν υπάρχει αντιπαράθεση μεταξύ μας…».
 ethnos.gr
«ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ ΣΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ»

Βγήκαν μαχαίρια για τον ΟΚΑΝΑ

Με εκατέρωθεν παραχωρούμενες συνεντεύξεις Τύπου κλιμακώνεται η αντιπαράθεση μεταξύ υπουργείου Υγείας και της προέδρου του ΟΚΑΝΑ, Μένης Μαλλιώρη, την παραίτηση της οποίας ζήτησε το βράδυ της Δευτέρας, ο υπουργός Υγείας Αδωνις Γεωργιάδης κατόπιν εισήγησης της υφυπουργού Ζέτας Μακρή.

Η κόντρα μεταξύ των δύο πλευρών είναι, ή εξελίχθηκε, σε διπλό μέτωπο.
Αφορά αφενός τη συνέχιση της παροχής εκ μέρους του οργανισμού συγκεκριμένου φαρμακευτικού σκευάσματος ή την αντικατάστασή του με άλλο κατόπιν μειοδοτικού διαγωνισμού. Για το θέμα η πλευρά Μαλλιώρη αφήνει να εννοηθεί ότι υπήρξε παρέμβαση από την πλευρά της υφυπουργού ώστε να μην υπάρξει μειοδοτικός διαγωνισμός.

Αφετέρου, η κόντρα αφορά στα οικονομικά του Οργανισμού για τα οποία η υφυπουργός Υγείας κατήγγειλε τρύπα εκατομμυρίων αλλά και παρεμπόδιση ελέγχου, κατηγορίες τις οποίες αποκρούει η πρόεδρος του Οργανισμού.
Μιλώντας το πρωί στην Κοινωνία Ωρα Mega, η υφυπουργός Υγείας δήλωσε βέβαιη για τις καταγγελίες της, σημειώνοντας ότι δεν θα διστάσει να υποβάλει ακόμη και την παραίτησή της από την θέση της υφυπουργού Υγείας εφόσον αποδειχθούν, κατόπιν έρευνας αβάσιμες, οι υποψίες για «μαύρη τρύπα» στα οικονομικά του ΟΚΑΝΑ οι οποίες οδήγησαν χθες βράδυ τον Άδωνι Γεωργιάδη να ζητήσει την παραίτηση της προέδρου του Οργανισμού, κ. Μαλλιώρη. [Σημειωτέον ότι η ίδια η κυρία Μακλλιώρη σε συνέντευξή της στην Δημόσια Τηλεόραση ανέφερε ότι αμέσως μετά το δελτίο του Mega επικοινώνησε με τον ίδιο τον Κ. Γεωργιάδη ο οποίος κατα την ίδια της αρνήθηκε ότι είχε ζητήσει τηνπαραίτησή της. Αυτή την ώρα η υφυπουργός Υγείας παραχωρεί συνέντευξη Τύπου].

«Θα παραιτηθώ εγώ, τόσο σίγουρη είμαι. Ένας πρόεδρος οργανισμού ο οποίος ελέγχεται δίνει με υπογραφή ο οργανισμός διαφορετικά νούμερα τα οποία απέχουν εκατομμύρια ευρώ, νομίζω ότι πρέπει σε κάθε περίπτωση να ελεγχθεί περαιτέρω. Τι να κάνω δηλαδή; Να κλείσω τα μάτια μου όπως γινόταν στο παρελθόν; Να αφήσω να χρονίσει η ιστορία; Από το 2009 είναι αυτή η ιστορία», είπε η κ. Μακρή, μιλώντας στο MEGA.

Η υφυπουργός Υγείας επισήμανε ότι έχει έγγραφα του Οργανισμού από τα οποία προκύπτει ότι υπάρχει ένα ποσό που ξεκινάει από το 1,8 εκατομμύρια που δεν δικαιολογείται που έχει πάει ενώ διαθέτει και την έγγραφη διαβεβαίωση από τον ΟΚΑΝΑ «ότι έκαναν πρόχειρο εσωτερικό δανεισμό» χωρίς «κανένα μα κανένα στοιχείο που να αποδεικνύει τα νούμερα από που είναι».

«Δεν κατηγορώ κανέναν, ελέγχω. Δεν ζήτησα εγώ την παραίτηση, την ζήτησε ο υπουργός κατόπιν δικής μου εισήγησης. Πέραν της διακινδύνευσης της δημόσιας υγείας από τον τρόπο χρήσης του φαρμάκου, αύριο θα έχω και τα έγγραφα να τα έχετε μπροστά σας, υπάρχει έλεγχος για τα κέντρα πρόληψης, αυτή η έρευνα προήλθε μετά από ερώτηση που μου έγινε στη Βουλή, έχω τρία διαφορετικά έγγραφα του ΟΚΑΝΑ με τρία διαφορετικά νούμερα που δεν έχουν διατεθεί, κατά την εκτίμησή μου την πρόχειρη πρέπει να ελέγξω που πήγαν 5,5 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα διαφορετικά έγγραφα του ΟΚΑΝΑ είναι από 1,8 μέχρι 3,4 εκατομμύρια», υπογράμμισε.

Για «σοβαρές παρατυπίες ύψους εκατομμυρίων ευρώ έχουν διαπιστωθεί στον ΟΚΑΝΑ» μίλησε επίσης η κυρία Μακρή και σε συνέντευξή της στο Αθηναϊκό Πρακτορείο. τονίζοντας, δε, πως συνάντησε «εξαιρετική δυσκολία» στο να ολοκληρώσει τον έλεγχο.
«Φοβούμαι ότι ενδεχομένως θα χαθούν στοιχεία και σε κάθε περίπτωση θέλω στο διάστημα, που είμαι υφυπουργός, μια υπόθεση που άρχισε από το 2009 και συνεχίζεται, να περαιωθεί» λέει η κ. Μακρή.

Τόνισε ότι «οι παρατυπίες αναφέρονται σε κέντρα πρόληψης και σε χρήματα που προορίζονταν για αυτά, όπως και σε σύμβαση που έχει γίνει με το ΚΕΛΠΝΟ και ευτυχώς, το ΚΕΛΠΝΟ την κατήγγειλε έγκαιρα και τα χρήματα αναζητώνται. Οι παρατυπίες αναφέρονται επίσης και στη χορήγηση φαρμάκων με κίνδυνο για τη δημόσια υγεία».

Η κυρία Μακρή διαβεβαίωσε επίσης ότι «κανένας δεν πρέπει να ανησυχεί για την τύχη του ΟΚΑΝΑ. Θα ενισχυθεί, είναι μέλημα και φροντίδα μου να αξιοποιηθεί περαιτέρω και έχω την αίσθηση ότι η σωστή διαχείριση των οικονομικών θα αποδώσει περισσότερα».

Μιλώντας επίσης στον Σκάι, η υφυπουργός Υγείας εξέφρασε τη λύπη της για τις εξελίξεις στον Οργανισμό, αλλά και την ελπίδα να δοθούν έστω και τώρα οι εξηγήσεις στον αρμόδιο Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. «Εμένα πάντως δεν μου δόθηκαν εξηγήσεις» ανέφερε.

Παράλληλα, επεσήμανε, ότι υπάρχει έγγραφο που αποδεικνύει ότι συγκεκριμένο κονδύλι δεν διοχετεύθηκε στα κέντρα πρόληψης, ενώ συμπλήρωσε ότι είναι σε εξέλιξη δύο ακόμα έρευνες.

Από την πλευρά της πρόεδρος του ΟΚΑΝΑ, Μένη Μαλλιώρη σε παρέμβασή της στον ίδιο σταθμό, λίγο μετά τις δηλώσεις της κ.Μακρή, τόνισε ότι υπάρχει έγγραφο από την υφυπουργό, το οποίο τής ζητούσε να παρακάμψει διαγωνισμό για την προμήθεια συγκεκριμένου φαρμάκου, πράγμα που η ίδια δεν δέχθηκε.

Σχόλια