Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τροπολογία βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ στην πρόταση νόμου του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας: «Ίδρυση Εθνικού Ταμείου Αλληλεγγύης Γενεών» με θέμα: «Καταβληθείσες μισθολογικές παροχές εργαζομένων στον ΟΚΑΝΑ»


     
Α.ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με την προτεινόμενη ρύθμιση διευθετούνται εκκρεμότητες, οι οποίες έχουν προκύψει λόγω  καταλογισμού ποσών στο προσωπικό του ΟΚΑΝΑ και δημιουργήθηκαν εξαιτίας της παραγνώρισης της ιδιότητάς του ως Ν.Π.Ι.Δ. και αμφισβήτησης του εργασιακού και μισθολογικού καθεστώτος απασχόλησης και αμοιβής του προσωπικού στον ανωτέρω φορέα. Για τη δημιουργία των σχετικών δαπανών εφαρμόσθηκαν και υλοποιήθηκαν, κατά περίπτωση, ο ιδρυτικός Νόμος και ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του παραπάνω φορέα, η Εργατική Νομοθεσία, Συλλογικές διαπραγματεύσεις και συνακόλουθα αυτών σχετικές προς τούτο Συμβάσεις εργασίας, Διαιτητικές αποφάσεις, ατομικές συμβάσεις και συμφωνίες καθώς και αποφάσεις των οργάνων Διοίκησης του ΟΚΑΝΑ, καθότι ο ΟΚΑΝΑ είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου που ιδρύθηκε με νόμο και όσον αφορά το προσωπικό του διέπεται από το ιδιωτικό δίκαιο, δηλαδή από την κοινή εργατική νομοθεσία.
Οι ανωτέρω ρυθμιζόμενες εκκρεμότητες αντιστοιχούν σε δαπάνες και πληρωμές που έχουν ήδη δημιουργηθεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου σε εκτέλεση του προϋπολογισμού του εν λόγω φορέα και αφορούν σε πάσης φύσεως αποδοχές, αμοιβές, αποζημιώσεις, επιδόματα και κάθε είδους καταβληθείσες παροχές στα προαναφερόμενα πρόσωπα.
Οι εξακόσιοι πενήντα (650) εργαζόμενοι στον ΟΚΑΝΑ έχουν πλέον περιέλθει σε δραματική κατάσταση, επαπειλούμενοι να κληθούν να επιστρέψουν χρήματα που είχαν λάβει στο παρελθόν νομίμως και καλόπιστα, ως αντάλλαγμα για την εργασία τους, ήδη ακόμη  και από το έτος 1999 και μάλιστα την ίδια στιγμή που κατ’ εφαρμογή  όλων των μνημονιακών νόμων, έχουν ήδη υποστεί δραστικές περικοπές των αποδοχών τους που φτάνουν έως 50%.
Για αυτό το λόγο κρίνεται απαραίτητη νομοθετική ρύθμιση, όπως στο πρόσφατο παρελθόν είχε γίνει σε ανάλογες περιπτώσεις [όπως, ενδεικτικά, για εργαζομένους στον ΟΣΚ (άρθρο 39, παρ. 12 του Ν.4024/2011), στο Υπουργείο Υγείας (άρθρο 51, παρ. 9  του Ν. 3918/2011), στους ΟΤΑ (άρθρο 20 παρ. 5 του Ν.3801/2009)], με την  οποία να αντιμετωπισθεί οριστικά το ζήτημα που ανέκυψε με την από την 24/8/2011 Έκθεση Ελέγχου Μισθοδοσίας του Γενικού Λογιστηρίου, η οποία συντάχθηκε υπό το πνεύμα της αναδρομικής υπαγωγής και εφαρμογής στον ΟΚΑΝΑ του συστήματος και της νομοθεσίας που ίσχυε στο στενό δημόσιο τομέα και έως την εφαρμογή του Ν. 4024/2011 και του Ν. 4093/2012, δηλαδή των διατάξεων του Ν. 3205/2003.

Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Δαπάνες που δημιουργήθηκαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου σε εκτέλεση όρων συλλογικών συμβάσεων εργασίας, διαιτητικών αποφάσεων, ατομικών συμβάσεων εργασίας, έμμισθης εντολής, συμφωνιών, οικειοθελών παροχών, αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου και των οργάνων Διοίκησης του Ν.Π.Ι.Δ. με την επωνυμία «Οργανισμός κατά των Ναρκωτικών (Ο.ΚΑ.ΝΑ.)» και αφορούν αποδοχές, αμοιβές, αποζημιώσεις, επιδόματα και κάθε είδους παροχές στα με οποιαδήποτε σχέση απασχολούμενα στον ανωτέρω φορέα πρόσωπα και εκτελέστηκαν σε βάρος του προϋπολογισμού του ανωτέρω φορέα, θεωρούνται ότι διενεργήθηκαν νόμιμα και δεν αναζητούνται ως αχρεωστήτως καταβληθείσες. Τυχόν καταλογισμοί που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, αίρονται με την δημοσίευση του παρόντος.

Αθήνα, 10-6-2013
Οι προτείνοντες βουλευτές, -ίνες
Καραγιαννίδης Χρήστος
Στρατούλης Δημήτρης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Χαραλαμπίδου Δέσποινα
Μπόλαρη Μαρία
Σταθάς Γιάννης
Κατριβάνου Βασιλική
Μαντάς Χρήστος

Σχόλια