ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ


Ανένδοτη παραμένει με αξιοπερίεργη επιμονή η υφυπουργός Υγείας Φωτεινή Σκοπούλη σε σχέση με τις δεδουλευμένες αμοιβές για τις υπερωρίες των εργαζομένων του Οργανισμού Κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ).
Η Φωτεινή Σκοπούλη αρνείται με πείσμα να υπογράψει την έγκριση της αποπληρωμής των υπερωριών των εργαζομένων του Οργανισμού για τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2013, και μάλιστα παρά τις ασφυκτικές πιέσεις τις οποίες της ασκούν ο ίδιος ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λυκουρέντζος και η γενική γραμματέας Δημοσίας Υγείας Χριστίνα Παπανικολάου!
 
Θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε τι θα βρει να πει η υφυπουργός Υγείας στο προεδρείο του συλλόγου των εργαζομένων του ΟΚΑΝΑ, στη συνάντηση των δύο μερών, ο ορισμός της οποίας εκκρεμεί από την περασμένη Δευτέρα...
 

Η... ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΥ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Θαύμα εν... Ο-ΚΑΝΑ

Της Ελένης Πετροπούλου
Σχεδόν δύο χρόνια μετά την «είσοδο» των μονάδων του Οργανισμού Κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ) στα νοσοκομεία του ΕΣΥ, διπλασιάστηκε ο αριθμός των ατόμων σε θεραπεία, συρρικνώθηκε ο χρόνος αναμονής και μειώθηκε κατακόρυφα η «λίστα της ντροπής».
Η απόφαση του τότε υπουργού Υγείας που αρχικά προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, πρόσφερε τη δυνατότητα σε πάνω από 3.500 νέους ασθενείς να αποκτήσουν πρόσβαση σε μια θέση θεραπείας, μειώνοντας τη λίστα αναμονής από 7,6 χρόνια στην Αθήνα σε κάτω από 3,6 και σχεδόν εξαλείφοντας την αντίστοιχη στη Θεσσαλονίκη (από 4,4 χρόνια μέση αναμονή σε έναν μήνα).

Τα παραπάνω, μάλιστα, με μια εξαιρετικά «σφικτή» οικονομική διαχείριση: σε περιόδους βαθιάς οικονομικής κρίσης και με τον προϋπολογισμό του να έχει μειωθεί στο μισό σε σχέση με το 2009 (από 50,5 εκατομμύρια ευρώ σε 25,8 εκατομμύρια), ο ΟΚΑΝΑ πρόσφερε θεραπεία σε σχεδόν διπλάσιους ασθενείς (8.060 ασθενείς σε θεραπεία το 2012 σε σχέση με 4.771 το 2009), κατεβάζοντας το ετήσιο κόστος φροντίδας κάθε ασθενούς από 10.600 ευρώ το 2009 σε 3.200 ευρώ (ή περίπου 8 ευρώ την ημέρα!) το 2012.

ΔΕΙΝΗ ΘΕΣΗ
Ωστόσο, η οικονομική θέση του Οργανισμού είναι δεινή: με δεδομένο ότι το ημερήσιο κόστος κάθε θεραπευόμενου ανέρχεται σε περίπου 8 ευρώ, η ετήσια χρηματοδότηση του Οργανισμού θα έπρεπε να είναι περίπου 28 εκατ. ευρώ. Η επιχορήγηση του ΟΚΑΝΑ για το 2012 ήταν μόλις 18.500.000 ευρώ, εκ των οποίων η μισθοδοσία μόνο, μετά τις νομοθετικές περικοπές, «απαιτεί» 20.040.000!
Στο ποσό αυτό δεν περιλαμβάνονται οι εφημερίες των ιατρών, που παραμένουν απλήρωτοι και παρέχουν υπηρεσίες που αξιολογήθηκαν πρόσφατα ως «υψηλότερης» ποιότητας στην Ευρώπη, μεταξύ 10 χωρών (Αυστρία, Δανία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Σουηδία και Ην. Βασίλειο), σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στο τεύχος Δεκεμβρίου 2012 του περιοδικού Heroin Addiction and Related Clinical Problems. Όπως δηλώνει στην «ΗτΣ» η πρόεδρος του ΟΚΑΝΑ κ. Μένη Μαλλιώρη, η οικονομική κατάσταση του Οργανισμού είναι δραματική. «Για πρώτη φορά από την ίδρυση του ΟΚΑΝΑ, οι εργαζόμενοι τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο δεν πληρώθηκαν έγκαιρα» αναφέρει χαρακτηριστικά η κ. Μαλλιώρη.
Σύμφωνα με την κ. Μαλλιώρη, τα χρέη του ΟΚΑΝΑ προς τους προμηθευτές του, τα οποία μειώθηκαν από 37.000.000 ευρώ σε 18.000.000 ευρώ τη διετία 2010-2011, σημείωσαν νέα αύξηση εξαιτίας της υποχρηματοδότησης του Οργανισμού το 2012, με αποτέλεσμα να έχουν συσσωρευτεί σε 28.000.000 ευρώ, εμποδίζοντας την όποια διαπραγματευτική ικανότητα του Οργανισμού να πετύχει πρόσθετες οικονομίες κλίμακας αλλά και διακινδυνεύοντας τη συνεχιζόμενη υποστήριξη ασθενών που έχουν ανάγκες υπηρεσίας υγείας.
Σχολιάζοντας ο κ. Κυριάκος Σουλιώτης, Επίκουρος Καθηγητής Πολιτικής Υγείας ( Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου) σημειώνει: «Παρά την πρωτοφανή οικονομική κρίση η οποία, εύλογα, είχε ως αποτέλεσμα τη στροφή του ενδιαφέροντος της πολιτικής υγείας στους στόχους της δημοσιονομικής πειθαρχίας του συστήματος, το 2011 εφαρμόστηκε μια πραγματικά προοδευτική πολιτική αντιμετώπισης των εξαρτήσεων από ναρκωτικά. Η διαχείριση των εξαρτημένων ατόμων σε ειδικές μονάδες εντός των νοσοκομείων και άρα η αντιμετώπισή τους ως ασθενών, συνιστά μια επιλογή που αφενός είναι σε ευθυγράμμιση με τις συστάσεις όλων των διεθνών οργανισμών και αφετέρου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, διαμορφώνει μια μοναδική σχέση κόστους-οφέλους».
Γνωρίζετε ότι:
  • Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει αναγνωρίσει την εξάρτηση από οπιοειδή ως μια χρόνια, υποτροπιάζουσα νόσο, με χαρακτηριστικά εγκεφαλικής διαταραχής;
  • Το 85% των ερωτηθέντων σε πανεθνική έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσε ότι θεωρεί την επένδυση σε θεραπεία της εξάρτησης «πολύ καλή επένδυση» δεδομένης της μείωσης στην εγκληματικότητα στις γειτονιές;
  • Η εξάρτηση από ναρκωτικά έχει χαμηλό επιποπλασμό (συγκριτικά χαμηλά ποσοστά εμφάνισης στο γενικό πληθυσμό) αλλά μεγάλη συγκέντρωση σε υποπληθυσμούς, οι οποίοι προσδιορίζονται γεωγραφικά, κοινωνικά ή και οικονομικά;
  • Το 2011 το κόστος των θανάτων από κατάχρηση ναρκωτικών ανήλθε στο Ηνωμένο Βασίλειο στα 2,4 δισ. λίρες;
  • Το ετήσιο κόστος της σχετιζόμενης με τα ναρκωτικά εγκληματικότητας στο Ηνωμένο Βασίλειο υπολογίζεται σε 13,9 δισ. λίρες;
  • Λιγότερο από το 1% του ενήλικου πληθυσμού κάνει κατάχρηση ηρωίνης, αλλά το 1% εξ αυτών θα πεθαίνει κάθε χρόνο από την κατάχρηση αυτή (ποσοστό 10 φορές μεγαλύτερο της θνησιμότητας στο γενικό πληθυσμό);
  • Το National Institute for Clinical Excellence (NICE) στο Ηνωμένο Βασίλειο αξιολόγησε τη θεραπεία για τα ναρκωτικά ως «οικονομικά αποτελεσματική», καθώς οδήγησε το Εθνικό Σύστημα Υγείας σε εξοικονόμηση πάνω από 230 εκατομμύρια λίρες το έτος 2010-2011 και απέτρεψε 300 θανάτους, με αξία υπολογιζόμενη σε 500 εκατομμύρια λίρες για το ίδιο έτος;
  • Η θεραπεία της εξάρτησης από ναρκωτικά έχει συνδεθεί με την αποτροπή 4,9 εκατομμυρίων εγκλημάτων το έτος στο Ηνωμένο Βασίλειο, με όφελος που προσεγγίζει το 1 δισ. λίρες;

Σχόλια

  1. Με τις διατάξεις της περ. 12, προβλέπεται ότι οι διατάξεις που αφορούν το βαθμολογικό και μισθολογικό καθεστώς των υπαλλήλων του άρθρου 4 του Κεφαλαίου Δεύτερου του ν. 4024/2011 έχουν ανάλογη εφαρμογή, από 1-1-2013, και στο προσωπικό των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), που ανήκουν στο Κράτος ή σε Ν.Π.Δ.Δ. ή σε Ο.Τ.Α., κατά την έννοια της επίτευξης κρατικού ή δημόσιου ή αυτοδιοικητικού σκοπού, εποπτείας, διορισμού και ελέγχου της πλειοψηφίας της Διοίκησής τους, συμπεριλαμβανομένων των Γενικών και Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων, ή επιχορηγούνται τακτικά, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, από πόρους των ως άνω φορέων κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, καθώς και των λοιπών δημόσιων επιχειρήσεων, οργανισμών και ανωνύμων εταιρειών, που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Κεφαλαίου Α' του ν. 3429/2005 (ΦΕΚ 314 Α'), όπως έχουν τροποποιηθεί με τις διατάξεις της παρ. 1 α του άρθρου 1 του ν. 3899/2010 (ΦΕΚ 212 Α').
    H EGGYKLIOS AYTH ΤΟ ΛΕΕΙ ΚΑ8ΑΡΑ "οι διατάξεις που αφορούν το βαθμολογικό και μισθολογικό καθεστώς των υπαλλήλων του άρθρου 4 του Κεφαλαίου Δεύτερου του ν. 4024/2011 έχουν ανάλογη εφαρμογή, από 1-1-2013, και στο προσωπικό των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.)" ΜΕ ΠΟΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΛΟΙΠΟΝ ΔΕΝ ΜΑΣ ΔΙΝΟΥΝ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΘΥΓΙΗΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ? το οτι δεν αναφερει τα ΝΠΙΔ στην αρχικη εγγυκλιο για τα επιδοματα ΔΕΝ ΣΤΕΚΕΙ σε καμια περιπτωση γιατι το 2011 οταν και εγινε η ενταξη στα βαρεα εμεισ ειχαμε αλλο μισ8ολογιο !!!!! η εγγυκλιοσ που παραθετω μεροσ τησ ποιο πανω ειναι μεταγενεστερη καιδεν αφηνει κανενα κενο !!!!! ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΡΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΜΙΣΘΟΟΛΟΓΙΟ ? ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ 4 ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ (ΑΥΤΟ ΤΟΝ 150 ΕΥΡΩ) ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΣΧΙΟΥΝ ? ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ Παπαγεωργιου στην Θεσσαλονικη που ειναι και αυτο ΝΠΙΔ το επιδομα το παιρνουν κανονικοτατα !!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου