Μία κοινωνία που προπηλακίζει θεραπευόμενους χρήστες...

Μία κοινωνία που προπηλακίζει θεραπευόμενους χρήστες...
Βενιζέλος Β.
Ημερομηνία δημοσίευσης: 05/10/2011
Πολύ κακές υπηρεσίες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, την κοινωνική αλληλεγγύη και την επίπονη προσπάθεια για τη θεραπευτική αντιμετώπιση των χρηστών ναρκωτικών προσέφερε τελικά η αψυχολόγητη δημόσια παρέμβαση του δημάρχου Νικαίας - Ρέντη Γ. Ιωακειμίδη για τη μικρή μονάδα φαρμακευτικής υποστήριξης του Οργανισμού Κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ), η οποία ξεκίνησε πριν από λίγες ημέρες τη λειτουργία της στον αύλειο χώρο του Γενικού Κρατικού Νικαίας.
"Πέρασε καθόλου από το μυαλό σου ότι απαγορεύεις σ' έναν άνθρωπο που χρειάζεται κάποιο φάρμακο για να συνεχίσει κανονικά τη ζωή του, που ίσως για πολύ καιρό εξαρτάται από το φάρμακο αυτό, του απαγορεύεις την πρόσβαση στη θεραπεία του; Σκέφτηκες ποτέ ότι μπορεί να μην ταιριάζω καθόλου με το στερεότυπο του 'πρεζάκια' που έχεις στον νου σου, ότι έχω οικογένεια, ίσως παιδιά, ότι δουλεύω και πασχίζω να βάλω τη ζωή μου σε σειρά, να σταθώ στα πόδια μου και να επιβιώσω;"
Ο Γ. Ιωακειμίδης εξέδωσε την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωση με την οποία υποστήριζε, μεν, τη δημιουργία μικρών μονάδων φαρμακευτικής υποστήριξης του ΟΚΑΝΑ σε νοσοκομεία του ΕΣΥ, διαμαρτυρόταν ευσχήμως, δε, για το γεγονός ότι η εξωτερική πόρτα της μονάδας στο Γενικό Κρατικό Νικαίας... απέχει 30 μέτρα από σχολείο. Η συνέχεια ήταν προδιαγεγραμμένη.
Μικρή μερίδα έξαλλων τραμπούκων, με πρωταγωνιστικό το ρόλο του ΚΚΕ και ακραίων στοιχείων της δεξιάς, προβαίνουν από το περασμένο Σάββατο σε μία ασύλληπτη πράξη κοινωνικής βαρβαρότητας και ασκούν πρωτόγονη και άγρια βία κατά των θεραπευομένων χρηστών ναρκωτικών οι οποίοι προσέρχονται για να λάβουν τη θεραπεία τους! Όπως καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο σύλλογος των εργαζομένων στον ΟΚΑΝΑ, "οι σκηνές που εκτυλίσσονται από το πρωί του Σαββάτου στο Κρατικό της Νίκαιας είναι εφιάλτης για κάθε πολιτισμένη ευνομούμενη κοινωνία. Πολίτες έχουν αποκλείσει την είσοδο του νοσοκομείου και απαγορεύουν στους συμπολίτες τους ασθενείς να πλησιάσουν τον χώρο και να πάρουν τη θεραπεία τους! Ο αποκλεισμός, δε, συνοδεύεται από χυδαίες ύβρεις, προπηλακισμούς, καταστροφές και φωτογράφηση (συνοδευόμενη από απειλητικά σχόλια) όσων τολμούν να πλησιάσουν στον χώρο"...
Η απάντηση ήρθε από τον σύλλογο θεραπευομένων του ΟΚΑΝΑ, μέλη του Δ.Σ. του οποίου θυροκόλησαν στη μονάδα ανοιχτή επιστολή προς τους ακραίους. Η επιστολή αναφέρει μεταξύ άλλων:
"Εσύ, που μου εμποδίζεις την είσοδο... Πέρασε καθόλου απ’ το μυαλό σου ότι απαγορεύεις σ’ έναν άνθρωπο που χρειάζεται κάποιο φάρμακο για να συνεχίσει κανονικά τη ζωή του, που ίσως για πολύ καιρό εξαρτάται απ’ το φάρμακο αυτό, του απαγορεύεις την πρόσβαση στη θεραπεία του; Σκέφτηκες ποτέ ότι μπορεί να μην ταιριάζω καθόλου με το στερεότυπο του 'πρεζάκια' που έχεις στον νου σου, ότι έχω οικογένεια, ίσως παιδιά, ότι δουλεύω και πασχίζω να βάλω τη ζωή μου σε σειρά, να σταθώ στα πόδια μου και να επιβιώσω; Γιατί θέλεις να με στείλεις πίσω στην πιάτσα, στο περιθώριο και την εξαθλίωση, γιατί προσπαθείς να μου στερήσεις την ευκαιρία που μου δόθηκε μετά από τόσα χρόνια και με τόσες δυσκολίες; Ο πρεζέμπορας τρίβει τα χέρια του γι' αυτά που κάνεις και με περιμένει στη γωνιά... Σου περνάει ποτέ απ’ το μυαλό ότι δεν είμαι 'αντικοινωνική προσωπικότητα', δεν είμαι μίασμα και σκουπίδι, δεν θα σε 'κολλήσω' λέπρα ούτε 'εξάρτηση' αν περάσω δίπλα σου, είμαι ένας κανονικός άνθρωπος σαν εσένα και τους γνωστούς σου, μόνο που κάποια στιγμή στη ζωή μου, για πολλούς και διάφορους λόγους, εξαρτήθηκα απ’ τα ναρκωτικά και τώρα προσπαθώ να ξεφύγω; Σκέφτεσαι ποτέ ότι ο καθένας θα μπορούσε να είναι στη θέση μου, εσύ ο ίδιος, κάποιος φίλος σου, το παιδί σου, ο αδερφός σου ή ο πατέρας σου; Θα σου άρεσε τότε να βρεθούν κάποιοι και να τον εμποδίζουν να πάρει το φάρμακο που έχει ανάγκη για να συνεχίσει τη ζωή του;"
Μία κοινωνία η οποία αντιμετωπίζει με βαρβαρότητα, βία και κοινωνική αναλγησία τους πλέον αδύναμους από τους ασθενείς της είναι μία κοινωνία στην οποία δεν αξίζει κανείς μας να ζει! Τα όσα ρατσιστικά συμβαίνουν έξω από το Γενικό Κρατικό Νικαίας αποτελούν ντροπή για τον καθένα μας!

Σχόλια